Reklamační řád
Reklamační řád ke stažení zde.
Právo objednavatele na reklamaci vadného zboží
1.1. Poskytovatelem záruky je obchodní společnost Centrum stínění s.r.o.
1.2. Příjemcem záruky je objednatel, který si od zhotovitele dílo převzal a zaplatil.
1.3. Reklamace musí být uplatněna písemně prokazatelnou formou např. doporučeným dopisem na adresu sídla zhotovitele, nebo e mailem. Reklamace výrobků uplatňuje objednatel na adrese info@centrumstineni.cz nebo přímo v provozovně zhotovitele na ulici Nádražní 238/7, 682 01 Vyškov. Reklamaci vždy uplatňuje s uvedením:
- čísla faktury
- podrobného popisu reklamované vady, dle možnosti včetně fotodokumentace,
- přesné adresy, jména a tel. kontaktu na reklamujícího,
- přesné adresy (nebo určení GPS) místa montáže či místa plnění.
Upozornění: Ústní a telefonické oznámení závady není považováno za řádně uplatněnou reklamaci!
1.4. Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů.
1.5. Nebude-li uplatněna reklamace včas a řádným způsobem, nebo je-li neoprávněná, může být odmítnuta a zhotovitel je oprávněn požadovat úhradu veškerých nákladů, vynaložených při vyřizování reklamace (zejména cestovné, poštovné, provozní náklady, náklady na znalecké posudky atd.) a v případě provedení opravy i nákladů na opravu výrobku (předmětu díla, výrobku nebo jeho části). Objednatel se zavazuje tyto náklady uhradit.
1.6. Pokud objednatel požaduje prověření rozhodnutí o oprávněnosti, či zamítnutí reklamace nezávislými osobami či úřady, hradí náklady spojené i s odběry vzorků a provedením zkoušek. Objednatel hradí náklady na zkoušky a posudky v případě, že výsledky takto provedených nezávislých expertíz nevyhoví příslušným technickým předpisům a normám.
1.7. V případě reklamací motorů, případně jiných elektrických součástek, je prodávající oprávněn požadovat posouzení technických podmínek zapojení a místa instalace výrobku. K posouzení místa instalace může prodávající vyslat svého technika nebo technika dodavatele příslušných komponentů. Nebude-li prodávajícímu nebo jeho dodavateli posouzení instalace na místě umožněno, není záruka poskytována a objednateli nevznikají jakékoli nároky z titulu případných vad zboží.
Záruční doby, pozbytí záruky
2.1. Smluvní záruční doba začíná běžet předáním a převzetím díla. Konec smluvní záruční doby nastane uplynutím 24 měsíců od předání díla.
- a. Prodloužená záruka výrobce je 48 měsíců ode dne převzetí zboží. Konkrétní délka záruka je uvedena ve Smlouvě o dílo, Kupní smlouvě nebo Objednávce. Pokud není uvedena záruka v žádném z dokumentů platí standardní záruka uvedena v bodě 2.1.
- b. Servisní práce, výjezd technika, montáž, demontáž nejsou předmětem prodloužené záruky a budou hrazeny Objednavatelem. Vícenáklady budou účtovány sazbou dopravy 14,- Kč/km tam i zpět a servisní práce 600,- Kč/osoba/hod. V případě jednočlenné posádky budou servisní práce účtovány v ceně 780,- Kč/hod. Ceny jsou bez DPH.
2.2. Smluvní záruční doba na opravy a servis je 6 měsíců.
2.3. Zhotovitel odpovídá objednateli za vady díla dle § 2615 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (NOZ). Podmínkou pro uplatnění záruky je předložení záručního listu a dokladu o pořízení zboží.
2.4. Záruka se nevztahuje na vady u zlevněného zboží a zboží použitého, pro které bylo zboží zlevněno, nebo vznikly běžným používáním a tyto skutečnosti byly již při prodeji známy.
2.5. Zhotovitel neodpovídá za vady, které vzniknou v průběhu záruční lhůty v důsledku neodborných zásahů ze strany objednatele, a dále v případech uvedených v záručním listě. Zhotovitel neodpovídá za přirozené opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním, za vady způsobené chemickými vlivy a vady způsobené užíváním výrobku k jiným účelům, než uvedeno ve smlouvě, nebo k nimž se daný výrobek užívá obvykle. Zhotovitel neodpovídá ani za vady způsobené neodborným zásahem, nedodržením zásad pro používání (zejména nedodržováním podmínek a pokynů stanovených v návodu k obsluze a údržbě), nevhodnou obsluhou, neodbornou montáží (montáží jinou osobou nebo pokud nebyla montáž provedena dle montážního návodu) či nesprávným používáním a za vady způsobené zásahem třetí osoby, či z důvodů vnější události (zejména vyšší mocí, např. živelná katastrofa; krádež apod.). Tyto závady budou odstraněny pouze na náklady objednatele.
2.6. Zhotovitel neodpovídá za poškození zboží nebo díla způsobené vadou stavební konstrukce nebo vzniklé při navazujících pracích na stavbě, vč. působení stavební chemie a materiálů spojených se stavbou (např. stavební směsi, stavební prach apod.) nebo způsobené vlhkostí nevyzrálé stavby.
2.7. O vadu se nejedná v těchto případech:
- Běžné technické vlastnosti a tolerance
- Povrchové a estetické nedostatky, které nelze pozorovat za denního světla pouhým okem ze vzdálenosti nejméně 1,5 metru
- Přirozené opotřebení způsobené používáním
- Limity běžného opotřebení lze najít (vztahuje se na garážová vrata TRIDO) v servisní knížce (např. počet garantovaných cyklů apod.)
- Zkoušené odolnosti mechanického působení a odolnosti povětrnostním vlivům jsou definovány v normě Qualicoat (stínicí technika)
- Mechanické a fyzikální vlastnosti povrchů lakovaných práškovými barvami splňují parametry udávané v technickém listu výrobce barvy
- Jeden výrobek může být povrchově upravován různými technologiemi, což může způsobovat rozdíly v odstínu barvy
2.8. Objednavatel pozbývá záruku:
- Provede-li sám nebo k tomu pověří třetí osobu, bez souhlasu zhotovitele jakoukoliv změnu, opravu či jiný zásah do výrobku
- Jestliže je výrobek uveden do provozu bez přítomnosti zhotovitele či jím pověřené osoby
Odstranitelné vady
3.1. Za odstranitelné vady se považují zejména takové vady, kdy jejich odstraněním neutrpí vzhled, funkce či kvalita výrobků. Posouzení charakteru vady přísluší zhotoviteli, který v případě sporu či nemožnosti opravy na místě vadu podstupuje jeho dodavateli (výrobci).
3.2. Jde-li o vadu odstranitelnou, může objednatel požadovat bezplatné a řádné odstranění vady, přičemž zhotovitel rozhodne o tom, zda to bude provedeno opravou, výměnou nebo slevou z ceny, tj. volba způsobu vyřízení reklamace přísluší zhotoviteli.
3.3. V případě vyřízení reklamace výměnou zboží za bezvadné je povinen objednavatel vrátit vadné zboží zhotoviteli nejpozději v den výměny původního zboží za nové. Nedojde-li k vrácení zboží, bude objednavateli toto zboží vyúčtováno v ceně platné v době zakoupení zboží a objednavatel se zavazuje tuto cenu uhradit.
Neodstranitelné vady
4.1. Za neodstranitelné vady se považují zejména takové vady, které nelze ve stanovené lhůtě beze zbytku odstranit. Za neodstranitelnou vadu se považuje i taková stejná vada, která se na výrobku vyskytne opakovaně, tj. nejméně dvakrát stejná, či třikrát různá vada. Posouzení charakteru vady přísluší zhotoviteli, který v případě sporu či nemožnosti opravy na místě vadu podstupuje jeho dodavateli (výrobci).
4.2. Jde-li o vadu neodstranitelnou, jež brání řádnému použití výrobku, může být reklamace (nárok kupujícího) vyřešen slevou z kupní ceny, výměnou zboží za bezvadné, nebo zrušením kupní smlouvy a vrácením kupní ceny, přičemž zhotovitel rozhodne o tom, jakým způsobem bude reklamace vyřízena, tj. volba způsobu vyřízení reklamace přísluší zhotoviteli.
4.3. V případě vyřízení reklamace výměnou zboží za bezvadné je povinen objednavatel vrátit vadné zboží objednavateli nejpozději v den výměny původního zboží za nové. Nedojde-li k vrácení zboží, bude objednavateli toto zboží vyúčtováno v ceně platné v době zakoupení zboží a objednavatel se zavazuje tuto cenu uhradit
Závěrečná ustanovení
5.1. Reklamační řád v tomto znění nabývá účinnosti dne 1.4.2021 a ruší veškeré předchozí reklamační řády vydané společností. Centrum stínění s.r.o. si vyhrazuje právo tento reklamační řád kdykoliv změnit či doplnit. Tyto změny budou objednavateli sděleny vhodným způsobem a budou aktuální na webu prodávajícího (www.centrumstineni.cz).
5.2. Ve sporech vzniklých v rámci reklamačního řádu rozhoduje soud v sídle zhotovitele. Spory budou rozhodovány podle českých právních předpisů.